Spørsmål & Svar

zondo-supportKundeservce er et av våre   satsingsområder

Derfor har vi et avansert supportsystem i bakhånd, som hjelper oss å hjelpe deg! Sender du en e-post til support@zondo.no vil en av våre eminente medarbeidere svare deg så fort som mulig – så bra som mulig! Vi svarer både på e-post og telefon, men for raskest behandling ta kontakt via supportsidene inne på dine kundesider.

Ønsker du å ringe oss, kan du også gjøre det på telefon 62000 808.
Våre åpningstider er man – fre 08:30 – 16:00

«Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar»


 

cPanel / Backup

Vi tar automatisk backup av siden din ved faste intervaller og kan gjenopprette siden om noe galt skulle skje. Det er likefullt kundens ansvar å selv ta backup og oppbevare disse. (Se pkt. 4.3 i tjenesteavtalen)

VIKTIG: Vår backup er ment for å gjenopprette feil som blir forårsaket av feil på serveren. Ikke feil/uhell som kunden lager. Du må selv ta backup før du eksperimenterer med kontoen din.

Slik gjør du:
For å ta backup av filene på hjemmesiden din logger du deg inn via FTP og laster ned hele webområdet ditt på din lokale pc.

For å ta backup av databasen din logger du deg på cPanel. I menyen "Databases" finner du linken "phpMyAdmin". Trykk på denne. Velg så "Export", og velg hva du ønsker å ta backup av.

Ja, det kan vi.

Være oppmerksom på at dette er en betalt tjeneste da det er en del arbeid knyttet til å kjøre restore på en konto.

Du kan selv ta backup av både hjemmeside og databaser og gjenopprette disse ved å importere backupen din. Du trenger da ikke hjelp fra oss for å få dette til. Vær nøye med å ta backup før du gjøre større endringer på kontoen din.

Om feilen skyldes noe utenfor din/brukerens kontroll, gjør vi dette selvsagt gratis.

Vi gjør oppmerksom på at vår backup er tidsmessig begrenset, og at vi derfor ikke kan gi noen garantier for at en restore vil løse dine problemer hvis det er behov for å gå enda lengre tilbake i tid.